登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

beargoodman 的博客

鸟鸣溪谷柳鸣春,万类和融释醉痕。骚客登楼临曲水,金威雅集胜兰亭。

 
 
 

日志

 
 

假如我是国王  

2015-08-10 11:45:10|  分类: 英诗汉译 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

            假如我是国王

 

【英】··米尔恩

熊良銋 译

 

我常想我要是国王该多美,

因为那样我就能为所欲为。

 

假如当西班牙国王就好啦,

那我就要脱帽冒雨游天下。

 

假如我就任国王在法兰西,

我就不会梳头去讨好阿姨。

 

我又想假如我是希腊国王,

我会把壁炉上器具全扫光。

 

假如我当国王主宰北挪威,

我就要令大象停下把我陪。

 

假如我被尊为巴比伦国王,

我就让扣绊手套永不松绑。

 

假如我称王管辖廷巴克图,

我就会想出许多称心事做。

 

假如我是王中王,至高无上,

我就会对士兵说我就是王!

 

If I Were King

 

Written by A. A. Milne

Translated by L. R. Xiong

 

I often wish I were a King,
And then I could do anything.

If only I were King of Spain,
I'd take my hat off in the rain.

If only I were King of France,
I wouldn't brush my hair for aunts.

I think, if I were King of Greece,
I'd push things off the mantelpiece.

If I were King of Norroway,
I'd ask an elephant to stay.

If I were King of Babylon,
I'd leave my button gloves undone.

If I were King of Timbuctoo,
I'd think of lovely things to do.

If I were King of anything,
I'd tell the soldiers, "I'm the King!"

 

  评论这张
 
阅读(266)| 评论(1)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018