登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

beargoodman 的博客

鸟鸣溪谷柳鸣春,万类和融释醉痕。骚客登楼临曲水,金威雅集胜兰亭。

 
 
 

日志

 
 

冬天:我的秘密  

2013-12-13 22:24:02|  分类: 英诗汉译 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

Winter: My Secret

 

by  C. G. Rossetti

 

I tell my secretNo indeed, not I:

Perhaps some day, who knows?

But not today; it froze, and blows, and snows,

And you’re too curious, fie!

You want to hear it? well:

Only, my secret’s mine, and I won’t tell.

 

Or, after all, perhaps there’s none:

Suppose there is no secret after all,

But only just my fun.

Today’s nipping day, a biting day,

In which one wants a shawl,

A veil, a cloak, and other wraps:

I cannot ope to every one who taps

And let the draughts come whistling thro’ my hall,

Come bounding and surrounding me,

Come buffeting, astounding me,

Nipping and clipping thro’ my wraps and all.

I wear my mask for warmth: who ever shows

His nose to Russian snows

To be pecked at by every wind that blows?

You would not peck? I thank you for good will,

Believe, but leave that truth untested still.

 

Spring’s an expensive time: yet I don’t trust

March with its peck of dust,

Nor April with its rainbow=crowned brief showers,

Nor even May, whose flowers

One frost may wither thro’ the sunless hours.

 

Perhaps some languid summer day,

When drowsy birds sing less and less,

And golden is ripening to excess,

If there’s not too much sun nor too much cloud,

And the warm wind is neither still nor loud,

Perhaps my secret I may say,

Or you may guess.

 

冬天:我的秘密

 

【英】克·吉·罗塞蒂

 

我来讲我的秘密?不,真的不是我,

也许将来某一天,谁知道?

但不是今天;今天很冷,有风,还在下雪,

而且你太好奇了:真丢人!

你想听吗?那好吧:

只是我的秘密属于我自己,我不会透露的。

 

或者,毕竟,也许根本就没有秘密:

假设根本就没有秘密,

但是只不过是我感兴趣。

今天寒风凛冽,冷冻刺骨;

在这种天气里,人们都要戴围巾,

面纱,披风,以及别的外裹:

我不能对每一个汲取的人开放,

并且让气流呼啸着穿过我的厅堂,

来弹跳着包围我,

来反复敲打我,惊骇我,

撕咬掉我的外套和全部冬装。

为了保暖我戴上了面具:谁总是

在俄罗斯风雪中只露出鼻子

让寒风吹裂冻翻?

你不想匆匆轻吻?我谢谢你的好意,

相信吧,但是要让真相原封不动。

 

春天是一个华贵的季节,但是我不相信

三月会与尘土亲吻,也不相信

四月有彩虹冠冕的阵雨,

更不相信五月,五月花

在没有阳光的时刻,一次霜冻就会枯萎。

 

也许在某个困倦的夏日,

昏昏欲睡的鸟儿啼鸣越来越稀少,

金色的果子正在成熟,

如果没有太多的阳光太多的阴雨,

暖风极不平静也不喧嚣,

也许我的秘密我可以说,

或许你可以猜出来。

  评论这张
 
阅读(295)| 评论(1)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018