登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

beargoodman 的博客

鸟鸣溪谷柳鸣春,万类和融释醉痕。骚客登楼临曲水,金威雅集胜兰亭。

 
 
 

日志

 
 

摘苹果  

2013-11-24 21:00:24|  分类: 英诗汉译 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

An Apple Gathering

 

by  C. G. Rossetti

 

I plucked pink blossoms from mine apple-tree

And wore them all that evening in my hair:

The in due season when I went to see

I found no apple there.

 

With dangling basket all along the grass

As I had come I went the selfsame track:

My neighbours mocked me while they saw me pass

So empty-handed back.

 

Lilian and Lilias smiled in trudging by,

Their heaped-up basket teased me like a jeer;

Sweet-voiced they sang beneath the sunset sky,

Their mother’s home was near.

 

Plump Gertrude passed me with her basket full,

A stronger hand than hers helped it along;

A voice talked with her through the shadows cool

More sweet to me than song.

 

Ah Willie, Willie, was my love less worth

Than apples with their green leaves piled above?

I counted rosiest apples on the earth

Of far less worth than love.

 

So once it was with me you stooped to talk

Laughing and listening in this very lane:

To think that by this way we used to walk

We shall not walk again!

 

I let my neighbours pass me, ones and twos

And groups, the latest said the night grew chill,

And hastened: but I loitered, while the dews

Fell fast I loitered still.

 

摘苹果

 

            【英】克·吉·罗塞蒂

 

我从苹果树上摘下粉红色的花,

整日整夜把它们在头发上簪插:

到了收割季节,我去果园察看,

果园里却一个苹果都没有发现。

 

我扛着一只空篮子沿着草地逛

在和我来时完全相同的路径上:

邻居们看见我路过都把我嘲笑,

这样两手空空往回走真是糟糕。

 

莉莲和莉莉娅笑着吃力地走过,

她们那鼓起的篮子像在嘲弄我;

她们唱着甜美的歌声在夕照下,

前面不多远就到了她们的娘家。

 

胖大娘葛特拎着满满一篮苹果,

一只更壮实的手在后面帮扶着;

有人与她说说话在清爽林荫里,

我看那窃窃私语比歌声更甜蜜。

 

啊,维利呀维利,难道我的爱

没有青枝绿叶上的苹果更值钱?

我认为地上最美最甜的红苹果,

比起爱情来,要没有价值得多。

 

我也曾这样,有你来与我攀谈,

在小巷里,有说有笑百听不厌:

我们过去常常这样开心地散步,

今后欢笑不再,真是可堪回首!

 

我让邻居从旁通过,两两三三,

一群群,最后一人说今夜转寒,

要赶快回家:我却不放在心上,

露珠快速滴落,我依然在闲逛。

 

  评论这张
 
阅读(279)| 评论(1)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018